سوالات متداول پیرامون نرده شیشه ای

بخشی از سوالات مشتریان گرامی شرکت چهلستون پیرامون پروژه های نرده شیشه اینرده شیشه ای ، هندریل شیشه ای ، جانپناه شیشه ای و مراحل نصب و نکات کارشناسی در این قسمت ارائه شده است. شما همچنین می تواتید با تماس با کارشناسان شرکت پنجره دوجداره چهلستون پاسخ سایر سوالات خود را به سرعت دریافت نمایید.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

 

آیا به دلیل استفاده از چسب یا لمینیت پی وی بی (   PVB Polyvinyl Butyral) در بین شیشه لمینیت امکان تغییر رنگ در نرده هندریل شیشه ای وجود دارد؟

شیشه لمینیت استفاده شده در هندریل های شیشه ای به دو طریق استفاده از طلق پی وی بی و یا استفاده از رزین جهت لمینیت کردن شیشه استفاده میشود. در استفاده از رزین در شیشه لمینیت احتمال تغییر رنگ وجود دارد ولی در طلق پی وی بی هیچگونه تغییر رنگی وجود ندارد.

چگونه نرده شیشه ای را تمیز کنیم؟ نظافت هندریل شیشه ای چگونه است؟

در نرده های شیشه ای یا هندریل شیشه ای چون تمامی سطح نرده هندریل از شیشه های سکوریت و لمینت از نوع شیشه شفاف و یا شیشه مات استفاده شده پس میتوان از تمامی مواد شوینده جهت استفاده از نظافت شیشه استفاده کرد ولی بهتر است به دلیل استفاده از پایه های رنگی و یا استیل از مواد اسیدی در نظافت نرده های هندریل شیشه ای استفاده نشود. در مقابل سفیدک شیشه که بر اثر وجود کربنات کلسیم در آب تشکیل میشود میتوان از محلول های مناسب با درصد کم اسیدی استفاده کرد.

آیا امکان نصب لامپ های ال ای دی (LED Lighting) در نرده های شیشه ای وجود دارد؟

بله میتوان ال ای دی را در تمامی نرده های شیشه ای یا جانپناه و هندریل شیشه ای اکسپوز ، کامپونت، اسپیگوت و فیکس پوینت نصب کرد . ولی در نرده های هندریل کامپونت جایگاه بهتری برای نصب ال ای دی وجود دارد.

آیا نرده هندریل شیشه ای یا جانپناه مدرن دور استخر و یا جلو بالکن از نظر پایه و ضخامت شیشه لمینت و سکوریت متفاوت است؟

خیر تفاوتی در اجرای پایه های نرده شیشه ای و پایه جانپناه شیشه ای وجود ندارد ولی در استفاده از ضخامت شیشه در نرده های هندریل شیشه ای جلو بالکن ها بدلیل پرتگاه بودن باید از شیشه های سکوریت شده لمینت ضخیم تر استفاده شود.

زیرسازی لازم برای هرکدام از پایه های هندریل شیشه ای ، جانپناه شیشه ای و نرده شیشه ای چیست؟

در تمامی پایه های های نرده شیشه ای از زیرکار آهنی و یا بتونی می توان استفاده کرد. ولی عمدتا در پایه های نرده شیشه ای کامپونت زیرسازی اهنی پس از نصب از زیرکار بتونی و سنگی و در پایه های شیشه ای فیس پوینت بازهم بدلیل مشخص بودن اهن در صورت استفاده از اهن پایه کاوری جهت روکش استفاده تا زیر کار آهن مشخص نشود.

از نظر قیمت کدام نرده شیشه ای یا هندریل شیشه بصرفه تر میباشد؟

انتخاب ضخامت شیشه بسیار مهم است ولی عمدتا ابتدا نرده هندریل شیشه ای با پایه اسپیگوت و سپس با پایه کامپنت و در انتها با پایه فیس پوینت از نظر قیمتی بصرفه تر میباشد. شرکت پنجره دوجداره چهلستون با مشاوره دقیق از نظر فنی و مالی ، بهینه ترین روش ممکن را برای شما پیشنهاد می نماید.

در راه پله های مدرن بجز نرده های هندریل شیشه ای با پایه کامپونت، اسپیگوت و فیس پوینت از چه پایه های دیگری هم میتوان استفاده کرد؟

در یک روش جدید از زیر سازی اهنی با پایه های ورقی با ضخامت حداقل ۵ میلیمتر به ارتفاع درخواستی مشتری بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر در کنار راه پله ایجاد شده و شیشه های لمینیت داخل ان قرار میگیرد. برای دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت پنجره دوجداره آلومینیومی تماس بگیرید.

نرده های شیشه ای، جانپناه شفاف و هندریل شیشه ای تا چه اندازه در برابر ضربه استقامت دارد؟

ایمنی این مدل شیشه بسیار بالا بوده بطوریکه یک نفر با تمام توان با ضربه پا و یا بدن به شیشه ضربه وارد کند شیشه هیچ گونه صدمه ای نمیبیند فقط در برابر ضربات قسمت اهنی بروی شیشه احتمال شکست بالاست که در این حالت شیشه لمینیت خرد شده و از هم جدا نمیشود.

آیا امکان طراحی بر روی نرده های هندریل شیشه ای وجود دارد؟

بله میتوان روی شیشه های نرده های شیشه ای هم از نوع لمینت و سکوریت بصورت اسید کاری و یا سند بلاست کامل و هر گونه طراحی با رنگ بندی روی شیشه نرده هندریل انجام داد.

امکان جداسازی فضای داخلی (پارتیشن اداری) با نرده های هندریل شیشه ای وجود دارد؟

بله اگر جداسازی تا زیر سقف باشد از پارتیشن های اداری استفاده میشود ولی اگر ارتفاع جداسازی تا ۱۲۰ سانتی متر باشد می توان از نرده های هندریل شیشه ای با پایه کامپونت و یا اسپیگوت استفاده کرد.

برای دور استخر بهتر است از نرده های هندریل با پایه اسپیگوت استفاده شود یا کامپونت؟

از نظر فنی و اجرا تفاوتی بین نرده های شیشه ای با پایه اسپیگوت و هندریل های کامپوننت وجود ندارد ولی بدلیل اینکه زیر نرده های هندریل شیشه ای اسپیگوت ۱۰ سانتی متر باز است و باعث گذر برگ و اشغال به داخل استخر میشود بهتر است از نرده های هندریل با پایه کامپونت استفاده کرد تا از ورود اشغال به استخر جلوگیری کرد.

ارتفاع استاندارد نرده هندریل شیشه ای چقدر است؟

طبق استاندارد سازمان آتش نشانی و شهرداری، ارتفاع مفید از کف تمام شده باید ۱۱۰ سانتی متر باشد ولی میتوان تا ارتفاع ۱۲۰ و ۱۳۰ نیز اجرا شود ولی هر چقدر ارتفاع شیشه بیشتر باشد لرزش شیشه نیز بیشتر میشود.

آیا در طول های زیاد هم میتوان از نرده های هندریل شیشه ای استفاده کرد ؟

بله ، بطور مثال در دور پشت بام از نرده های شیشه ای و جانپناه هندریل شفاف مدرن در هر طول و ابعادی امکان اجرا دارد.

در نرده های هندریل های شیشه ای دفنی امکان نفوذ اب به پایین وجود دارد؟

خیر در زمان ایجاد کانال جهت نصب پایه در پایین کف زیرریل کاملا عایق ایزوگام و یا قیرگونی شده و تمامی پیچ ها از چسب بتن و چسب اب بندی استفاده میشود.

 

بهترین پیچ برای نصب پایه های نرده هندریل شیشه ای چیست؟

در نرده های هندریل شیشه ای که زیر کار آهن باشد، معمولا آهن سوراخ کاری وقلاویز شده و از پیچ های آهنی مخصوص استفاده میشود و در زیرکارهای بتونی و سنگی از رول بولت و پیچ و رول پلاک های ضخیم استفاده میشود.

آیا امکان نصب دستگیره خاصی بروی شیشه های نرده های شفاف وجود دارد؟

بله دستگیره هایی بصورت لوله و یا قوطی و ناودانی با جنس الومینیوم و یا استیل بر روی شیشه به صورت با پایه خاص و یا بدون پایه امکان پذیر میباشد.

آیا امکان خردگی در پیچ های نصب پایه های نرده شیشه ای وجود دارد؟

خیر تمامی پیچ های استفاده شده برای پایه نرده های شفاف و شیشه ای از جنس فولاد ضد زنگ بوده و امکان خوردگی بسیار کم است.

آیا امکان نصب شیشه لمینت با ضخامت ۲۰ میلیمتر یا بیشترهم بروی پایه های نرده هندریل شیشه ای و جانپناه ها وجود دارد؟

بله امکان نصب شیشه تا ضخامت ۲۰ میلیمتر بروی پایه های موجود در بازار وجود دارد در صورت استفاده از شیشه با ضخامت بالای ۲۰ میلیمتر باید از پایه های نرده شیشه ای سفارشی استفاده نمود.

آیا ارتفاع پایه های نرده شیشه ای اسپیگوت فقط ۲۰ سانتی متر است یا ارتفاع بلندتر نیز موجود میباشد؟

در پایه های هندریل شیشه ای اسپیگوت تا ارتفاع پایه ۱۰۰ سانتی متر وجود دارد با سایزهای ۲۰-۴۰-۶۰-۸۰-۱۰۰ سانتی مترقابل اجرا میباشد.

تفاوت نرده هندریل شیشه ای با پایه کامپونت و پایه اسپیگوت در چیست؟

در نرده هندریل شیشه ای با پایه کامپونت پایه زیر شیشه به صورت سرتاسری بوده و هیچ فاصله ای بین کف و شیشه وجود ندارد ولی در پایه های اسپیگوت بصورت تک تک با فاصله بوده و زیر شیشه از کف ۱۰ سانتی متر بازمیباشد و عمدتا ضخامت شیشه های نرده شیشه ای در پایه های اسپیگوت ۱۲ میل لمینیت و در کامپونت ۱۸ میل لمینیت نصب میشود ولی امکان نصب شیشه با ضخامت بالاتر یعنی شیشه لمینت ۱۸ میلیمتر نیز در پایه های اسپیگوت امکانپذیر میباشد.

از نظر زیبای نرده هندریل شیشه ای با پایه اسپیگوت بهتر است یا با پایه کامپونت؟

زیبایی و کارایی سیستم نرده شیشه ای سلیقه ای بوده و کاملا به نظر مشتری بستگی دارد.

آیا در نرده های هندریل شیشه دور استخر و محل های رفت و امد امکان بازشولولایی وجود دارد؟

بله در هر دو نوع نرده شیشه هندریل با پایه اسپیگوت و کامپونت با لولاهای خاص شیشه به شیشه و دستگیره های خاص امکان باز شو وجود دارد.

در نرده های هندریل شیشه ای استفاد از شیشه فلوت لمینیت بهتر است یا شیشه سوپر کلیرلمینیت سکوریت؟

از نظر فنی هیچ تفاوتی ندارد ولی از نظر زیبایی شیشه های لمینیت سکوریت سوپر کلیر بسیار زیباتر است.

هزینه خرید و اجرا و نصب نرده شیشه ای وهندریل شیشه ای نسبت به نرده اهنی چقد تفاوت دارد؟

نرده هندریل شیشه نسبت به نرده آهنی با پروفیل آهنی و قوطی ۴۰*۴۰ و ۲۰*۲۰ حدودا دو برابر قیمت افزایش دارد.

ایا نرده هندریل شیشه ای را میتوان بصورت شیشه شکسته اجرا کرد؟

بله با توجه به اینکه شیشه نرده هندریل لمینیت بوده و پس از شکستن پایین نمی ریزد و میتوان برای زیبایی شکل نرده هندریل فقط یک لایه شیشه لمینیت را از لبه خرد تا شیشه شکلی خاص داشته باش

قیمت نرده هندریل شیشه ای بر اساس هر متر مربع چقدر است؟

نسبت به انتخاب پایه هندریل شیشه ای و انتخاب ضخامت و رنگ شیشه قیمت حدودا تا۳۵% متغیر میباشد. شما با تماس با کارشناسان گروه درب و پنجره چهلستون می توانید با توجه به طرح خود ، پیش فاکتور نرده شیشه ای و یا پیش فاکتور هندریل و جانپناه شیشه ای را به سرعت دریافت نمایید.